Strategisk marknadsföring - Marknadsmagi

    You are currently here!
  • Home
  • Strategisk marknadsföring

Konsultera mig för din marknadsförings-strategi

Långsiktiga och kortsigtiga mål för ditt företag

En hjälpande hand genom många klassiska analyser gjorda av storföretag världen över.
Tillsammans hittar vi ditt företags röst för kraftfull komminukation utåt.
Analyser av både ditt företag, konkurrenterna och omvärlden.
Gå igenom valet av kanaler så som Google, Meta etc och skapa planer för hur du ska använda dem.
Hjälper vid planering av kampanjer och långsiktiga planer.
Hjälp genom både planerandet, utförandet och analysen eftet.

Marknadsföring är en komplex och ständigt föränderlig disciplin, som konsult hjälper jag dig navigera marknaden och hitta den information som krävs för att skapa effektiva strategier. Det kan inkludera att analysera din målgrupp, hålla mig uppdaterade med marknadstrender för att se vad som funkar, hitta din placering gentemot konkurrenterna och säkerställa att du investerar dina resurser på ett smart och resultatdrivet sätt.  Med ett ytre öga kan det också bli lättare att ta en objektiv titt på styrkor och svahgeter företaget har nu,

Utöver att vara utbildad inom strategisk marknadsföring har jag också praktisk erfarenhet av att driva eget och att hjälpa andra nå sina mål. både för enstaka kampanjer och för företagets långsiktiga mål. Med experis och ett objektivt öga vid din sida kan du öka chanserna för marknadsföringssuccé. 

Men låt oss gå in mer på detalj på hur det kan se ut när vi arbetar med eran strategi. Utan att gå in på specifika analyser som S.W.O.T analysen, omvärldsanalys eller för den delen positionerings-kartan. 
Det kan vi ta på ett möte. 

Det du ser här är istället en sumemrande beskrivning utav tre viktiga steg i det strategiska arbetet:

Jag kan bland annat utföra omfattande marknadsanalys för att förstå din målgrupp, konkurrenter och branschtrender. Och även identifiera marknadens behov och möjligheter, vilket hjälper oss att utforma en strategi som är anpassad efter din målgrupp och marknadens krav.

Jag kan också hjälpa dig att utveckla en övergripande marknadsföringsstrategi som inkluderar målsättningar, målgruppssegmentering, budskap och kanalval.

I kanalval gäller det alltså att analysera marknaden och målgruppens beteende för att göra ett strategiskt val vilka kanaler pengar och tid ska läggas på och hur. En kanal kan vara Google, Facebook m.m.

Vi kan också skapa en detaljerad handlingsplan med tidslinjer och ansvarsfördelning för att säkerställa att strategin genomförs effektivt.

Efter att marknadsföringsstrategin har implementerats, kan en jag hjälpa dig att mäta och analysera resultaten.

Nyckelindikatorer och dataanalys kan användas för att utvärdera strategins effektivitet och göra justeringar när det behövs för att maximera resultatet. Detta kontinuerliga optimeringsarbete är avgörande för långsiktig framgång.